Huizensloop voor het WK

  • Gepost door Unknown
  • op zondag, januari 19, 2014 -
  • 0 reacties
In het vorige bericht hierover schreef ik dat men begonnen was met het slopen van zo'n 1500 huizen hier in de buurt. Nu is men daar al een stuk verder mee.

Hier stonden eerst voornamelijk huizen, nu is het bijna allemaal tegen de grond. Het grote gebouw in de verte, achter de zendmast is het centrale busstation. De huizen moeten plaats maken voor een parkeergarage en een grote weg die naar het stadion leidt. 































Nog niet alles is tegen de grond aan, zo ook dit huis niet. De bewoners weigeren hun huis te verlaten omdat de overheid een beschamend bedrag ter compensatie biedt. Ze zijn al naar de rechter gestapt  om een hoger bedrag te bedwingen, maar die heeft het oorspronkelijke bedrag dat de overheid bood zelfs verlaagd. Het lijkt mij dat er onder één hoedje gespeeld is om andere huiseigenaars te ontmoedigen hetzelfde te doen.
Het is ook wel een redelijk huis met grote tuin, sowieso mooier dan de andere huizen in de omgeving waren. Des te moeilijker is het om dat op een onrechtvaardige manier van je af te laten pakken. Ze lopen nu alleen wel het gevaar dat ze er onder dwang uitgezet worden zonder enige compensatie te ontvangen.
"Vende-se" (te koop). Het lijkt erop alsof ze alsnog een hoger bedrag willen vangen door het huis te koop aan te bieden. Ben benieuwd of iemand daar in trapt...
Op de achtergrond het busstation. De huizen aan de linkerkant moeten nog gesloopt worden.




























Ik ben bang dat dit alles helemaal voor niks zal zijn. Deze foto's zijn van 18 januari, zo'n 140 dagen totdat het WK begint. Ik ben bang dat ze het niet op tijd afkrijgen. Maar dan hebben ze wel mooi allemaal mensen uit hun huizen geschopt.

Verder moet ik eerlijk zijn; voor mij is het echt superhandig als er een nieuwe snelweg om de hoek is. Behalve naar het stadion zal hij me ook naar de binnenstad leiden. Scheelt heel veel tijd. Als er nu gewoon een juiste vergoeding aan de bewoners werd gegeven was het perfect geweest.

Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: