Een grote spin en een kleine dondersteen

  • Gepost door Unknown
  • op zondag, februari 16, 2014 -
  • 0 reacties
Het regent veel de laatste weken en dat zorgt ervoor dat veel spinnen uit hun hol kruipen en wat dichter bij de mensen komen. Hierdoor zie ik ze wat vaker. De spin op de foto is niet de grootste die ik gezien heb en zeker niet de grootste die er is. Iemand heeft er eentje gezien die zo groot was dat er een emmer overheen zette maar de poten kwamen er nog onderuit. Wie weet kan ik er binnenkort ook zo een aan jullie tonen.

De jongen op de foto is Lucas. Met regelmaat is hij heel erg moeilijk en bijna onhandelbaar. Nu wordt er vanuit de leiding van het Casa Esperança gesproken dat hij misschien naar een ander tehuis zal moeten. Dit is wel bij meer jongens gebeurd die onhandelbaar waren. Meestal was het voor deze jongens een harde leerschool omdat ze er dan achter kwamen dat ze het in het Casa Esperança zeer goed hebben vergeleken met de andere tehuizen. Daar schijnt het namelijk echt zo erg te zijn dat de straat in huis gehaald is. Alles wat op straat gebeurt, gebeurt daar ook in het tehuis. Meestal als ze dat meemaken willen ze terug naar het Casa Esperança en komen ze ook veranderd terug.

Het is een harde leerschool en ik denk dat de leiders van het Casa Esperança dit voor ogen hebben als Lucas zo onhandelbaar blijft. Ik hoop natuurlijk dat het niet zal hoeven.


Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: