Klokkijken

  • Gepost door Unknown
  • op donderdag, maart 06, 2014 -
  • 0 reacties
Veel van de jongens hebben een behoorlijke leerachterstand, dat komt voornamelijk omdat ze jaren op straat geleefd hebben. Maar het publieke onderwijs in Brazilië is ook zwaar onder de maat, waardoor ze hun achterstand eigenlijk niet inhalen. Daarbij komt ook nog dat veel jongens van de leeftijd 10 tot 18 jaar niet inzien waarom het belangrijk is om te leren en daarna te studeren zodat ze meer kans hebben op een goede baan later. Het is dus heel moeilijk om ervoor te zorgen dat ze iets leren.

Hier leer ik een jongen van 17 klokkijken. Verder is hij ook analfabeet en begint hij nu pas een beetje met lezen en schrijven. Hij is hier pas op zijn zestiende komen wonen dus heeft hij een nog grotere achterstand. In dit geval zag hij er wel het belang van in om klok te kunnen kijken omdat hij een horloge heeft, maar hij wist hem niet te gebruiken.

Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: