Kleine cultuurverschilletjes

  • Gepost door Unknown
  • op zaterdag, december 28, 2013 -
  • 0 reacties
Deze blauwe mannetjes van TIM wensen mij
dus fijne dagen toe, maar vooral dat ik in
2014 meer ga bellen. 
Net kreeg ik een smsje binnen van mijn telecom-provider. Je kent die typisch berichtjes wel die je van je telecom-providers krijgt: Wij wensen u fijne feestdagen en een gelukkig 2014.
Dit soort gelukswensen doen mij helemaal niks, wat mij betreft kappen de providers er per direct mee. Het is onpersoonlijk, ze kennen mij niet en het idee is puur dat ze je als klant willen behouden.


Hier in Brazilië is dat zeker niet anders. Alleen verbergen ze hier niet de ware intentie van het bericht, het komt erop neer dat ze eigenlijk gewoon meer aan je willen verdienen. Dit is wat er in het smsje stond:


TIM (de telecom-provider) wenst jou en je familie FIJNE FEESTDAGEN! Dat jij in 2014 nóg meer en verder gaat communiceren! Bedankt dat je TIM bent!


Hiernaast het originele bericht in het Portugees.

Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: