Fruit

  • Gepost door Unknown
  • op vrijdag, november 01, 2013 -
  • 0 reacties
Wat ik nog erg wennen vind zijn de supermarkten hier. Veel producten zijn duurder dan in Nederland en ze hebben niet hetgeen wat ik graag wil hebben. In Nederland is het zo makkelijk om snel iets voor jezelf te koken, er is veel keuze. Je kunt kiezen of je wilt koken met of zonder e-nummers, terwijl hier vrijwel alles volgepropt is met toevoegingen. Er is hier gewoon minder keus, zo kan je hier bijna alleen maar Coca Cola krijgen, terwijl ik liever Pepsi heb. Dit is dan wel een heel simpel voorbeeld, maar het valt me hier gewoon op hoe perfect alles in Nederland eigenlijk is.

Maar wat fruit betreft is het hier echt een paradijs. Er is hier zo veel fruit en zo lekker en goedkoop. De mango's zijn hier zo sappig en vol smaak, papaja's heb ik nooit lekker gevonden maar hier ben ik een nieuwe werkelijkheid ingestapt. En zo zijn er hier nog veel meer vruchten waar ik nog nooit van gehoord heb. Het sap van de kokosnoot is trouwens ook heerlijk, daarbij dorstlessend en heel gezond.

Dit heb ik laatst gekocht bij de groenteboer aan de overkant van de straat: tros bananen,
kokosnoot, papaja, ui, paprika, tomaat. Ik weet niet hoeveel het in Nederland zou kosten,
maar hier was het omgerekend €2,65

Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: