Aguas Belas

  • Gepost door Unknown
  • op maandag, november 24, 2014 -
  • 0 reacties
Afgelopen weekend heb ik een reisje gemaakt naar het binnenland. Hier in het binnenland regent het nauwelijks en het is dus echt een dor en droog gebied. De mensen zijn vrij arm en dromen van een beter bestaan in de stad. Veel families migreren dan ook naar steden als Recife, niet beseffend dat het daar nog veel moeilijker is om een bestaan op te bouwen. De meesten belanden dan ook in favela's en veel van de kinderen belanden op straat.


Eén van de dorpjes die ik bezocht. 

Een traditioneel huisje





























Het zijn vooral cactussen die hier groeien. Dit is ook voer voor de kuddes in nog drogere periodes.





























Veel van de meisjes in het binnenland vallen ten prooi aan mensensmokkelaars die een mooie toekomst beloven als model of danseres. Veel meisjes geloven daarin, maar belanden zo uiteindelijk in de prostitutie in de grote steden of zelfs in het buitenland. Hier hadden we een avond waarin we jongeren waarschuwden voor dit fenomeen.


































Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: