Schatjes met duivelse trekjes

  • Gepost door Unknown
  • op maandag, oktober 21, 2013 -
  • 0 reacties
Ik ben echt dol op de jongens waarmee ik mag werken, ik houd veel van ze en samen beleven we ook veel lol, maar soms zijn ze ook echt verschrikkelijk. Vandaag was zo'n dag waarin beide aspecten aanwezig waren. Het schatje dat vandaag wat meer specifieke aandacht vereiste was Felipe (de nieuwe jongen).


Het is echt een lieve jongen, met veel energie en hij is erg aanhankelijk, maar over het algemeen vergt hij wat meer aandacht. Vandaag was echt zo'n dag dat hij totaal niet gehoorzaamde. Het begon al om zes uur 's ochtends dat hij niet uit bed wilde. Vervolgens weigerde hij zijn werktaken te doen, terwijl alle anderen zonder morren gehoorzaamden. Alsof dat nog niet genoeg was begon hij de hele tijd te etteren. 

Uiteindelijk besloten we dat hij naar zijn kamer moest. Dat wilde hij absoluut niet en hij werkte heftig tegen. Op zijn kamer aangekomen werd hij heel agressief. Hij ging mij te lijf en hij begon de hele kamer af te breken. Toen moest ik hem echt in bedwang houden. Omdat ik de enige man aanwezig was, moest ik dat allemaal zelf doen. Wat volgde was een worstelpartij van zo'n 20 minuten waarin hij mij sloeg en uitschold. Maar uiteindelijk was hij uitgeput en stopte ermee. Toen heb ik hem een half uur op zijn kamer alleen gelaten.
Voor een paar dagen heb ik dit nog als aandenken aan deze
hectische dag. Felipe heeft me tijdens de worsteling goed in
mijn rug gebeten...

Na dat half uur kwam ik bij hem terug en zei dat hij uit z'n kamer mocht, mits hij weer normaal zou doen en alsnog zijn werktaken zou doen. Daar ging hij mee akkoord en het leuke is dat hij daarna ook meteen weer helemaal vrolijk is. 


Dit was trouwens niet het enige akkefietje van de dag... Tijdens het middageten was er een kleine ruzie tussen twee andere jongens, waarin uit het niets de ene ineens een vork gooide naar de ander. Hij raakte hem in zijn bovenarm op zo'n manier dat het heel veel bloedde. 

Tot nu toe was dit de meest hectische dag die ik in het Casa Esperança heb meegemaakt. Dit gebeurt dan ook niet dagelijks. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat er nieuwe jongens in het huis zijn en dat die een beetje gewend raken en opstandig beginnen te doen. Verder hing er vandaag misschien iets in de lucht ofzo, omdat ze allemaal een beetje tegendraads waren.

Auteur

Daniël

Ik werk sinds 1 juli 2013 in Recife, Brazilië bij de organisatie Jeugd met een Opdracht. Hier werk ik vooral met jongens die vroeger op straat leefden. Op straat hadden ze een verschrikkelijk leven met drugs, geweld en mishandeling. Ons doel is dat de jongens terug kunnen keren naar de maatschappij, een baan krijgen en zichzelf onderhouden. Het is mijn droom dat God deze jongens verandert en dat mijn inzet daaraan bijdraagt.

0 reacties: